Відділ освіти Згурівської райдержадміністрації
Будинок дитячої та юнацької творчості
Авторська програма "Юний пасічник"
Творча група:
Методист БДЮТ Ташпулова Тетяна
Володимирівна
Керівник гуртка БДЮТ Микитенко Юрій Борисович
І. Пояснювальна записка
Бджільництво
- невід’ємна складова частина сільського господарства, важливий резерв
підвищення врожайності ентомофільних культур, і цю роль воно зберігає за собою,
незважаючи на жодні технічні досягнення. Воно є джерелом незамінних продуктів:
меду, воску, бджолиного обніжжя, маточного молочка, бджолиної отрути. Продукти
бджільництва широко використовують у харчувані людей. Вони також є цінною
сировиною для різних галузей народного господарства.
Однією з умов успішного пасічникування є утримання
сильних бджолосімей в усі пори року, та добре проведена їх зимівля.
Програма розрахована на учнів середнього та старшого
шкільного віку, на трирічний термін навчання. Перший рік навчання - 144 години
( тижневе навантаження 4 години), другий
- 144 години ( тижневе навантаження 4 години), третій - 216 годин ( тижневе
навантаження 6 годин).
Теорія
викладається у формі цікавих бесід, які тривають не більше 15 – 20 хвилин. Це
повинні бути цікаві бесіди з наочними посібниками, ілюстраціями. Більшу частину
теоретичних знань гуртківці отримують безпосередньо на пасіці. Деякі бесіди
можуть бути проведені самими гуртківцями. Проводити зустрічі із спеціалістами
по обміну досвідом. В основі занять гуртка покладені практичні роботи, дослідництво,
спостереження за бджолами на пасіці і в природі. Також важливою ланкою
викладання теоретичного матеріалу є питання охорони навколишнього середовища,
раціонального використання природних ресурсів.
Дослідницька робота повинна носити творчий характер.
По
закінченю 1 та 2 навчального року гуртківці
проходять тестування ( Додаток №1,2). По закінченню курсу по бджільництву
гуртківці складають кваліфікаційні іспити, після чого їм видається свідоцтво.
Зміст програми визначено з
урахуванням досвіду роботи на учнівськиій пасіці та досягнень з бджільництва.
При
розробці програми були враховані психолого – педагогічні закономірності
засвоєння знань дітьми, доступність теоретичного матеріалу в засвоєнні нових
технологій в бджільництві учнями
Важливим
такоє є те, щоб гурток не залишався осторонь від суспільно-корисних справ і
заходів, які проводяться позашкільним закладом. Гуртківці повинні самі
визначити ступінь і форму участі в тому чи іншому заході.
ІІ. Новизна програми
Програма
розрахована для сільської місцевості, з врахуванням нових передових технологій
по бджільництву. В програмі передбачена дослідницька робота яка сприяє
формуванню у дітей стійкого інтересу до
майбутньої професії бджоляра, розвитку
та розкриттю своїх потенційних можливостей. В даній програмі враховано
досвід роботи кращих пасічників району, соціальних потреб, та побажань дітей.
ІІІ. Мета та завдання
програми
Метою даного курсу є
надання знань, умінь, навичок професії
бджоляра.
Головними завданнями курсу бджільництва є:
-
розвиток у дітей
мислення, розумінні доцільності науково обгрунтованого підходу до бджільництва,
системної єдності довкілля, людини та її діяльності;
-
виховання
національного свідомого громадянина, дбайливого господаря, освіченої людини,
гуманіста і природолюба;
-
усвідомлення
особистої причетності до бджільництва;
-
здобування
додаткової освіти;
-
набування навичок
професії бджоляра;
-
виховання любові
до рідного краю, його природи;
-
навчання прийомам
утримання бджіл;
-
розвиток
підприємницьких шляхів;
-
сприяння
прагнення дітей утримувати власні бджолосім’ї;
-
поєднання
практичних та теоретичних знань, вмінь та навичок у дітей;
-
ознайомлення з
науковими знаннями про явища природи;
-
науково-дослідницька
робота.
-
допомога
пасічникам похолого віку, пасічникам - інвалідам;
- допомога дітям сиротам, напівсиротам, інвалідам, дітям
які залишились без батьківської опіки у безкоштовному придбані меду.